Har dere innført Teams på arbeidsplassen, men opplever allikevel kaos og uoversikt? Det kan være at dere har bommet på innføringen, og derfor trenger innspill og råd på å etablere en bedre Teams struktur og effektiv samhandlingsstrategi. I dette kurset lærer du hvordan alle i temaet kan få en enklere og mer produktiv hverdag ved å tilpasse systemet til akkurat deres behov og situasjon. Du blir mer bevisst på gevinster og muligheter, og ser verdien av å utnytte det fulle potensialet i løsningen. Vi hjelper deg med å få bedre kontroll og struktur på arbeidsdokumenter og dialog i chatt og kanaler, samt belyser strategier for datalagring, arkivering og publisering på intranettet. Du lærer også hvordan du kan unngå å bli nedrent av uviktige varsler og om rettighetsstyring (hvem får lov til hva). Workshopen varer i ca. 2 timer, og består av praktiske demonstrasjoner og åpen dialog med instruktør og øvrige deltakere.
Målgruppe
Daglig ledere, avdelingsledere, IT-ansvarlige og ansatte.
Læringsmål
Gjøre hverdagen enklere ved å etablere en felles struktur og arbeidsstrategi i Teams. Ta i bruk relevante verktøy som passer teamet og organisasjonen best.
Oppnå gleden av “stressfri produktivitet og tilbakelent kontroll” på arbeidsplassen.
Forkunnskaper
Workshopen krever ingen spesielle forkunnskaper, men det er en fordel med en grunnleggende kjennskap til M365/Teams, f.eks. ved å ha deltatt på vårt Inspirasjonskurs til Microsoft Teams (modul 1).
Agenda
- Presentasjon av deltakerne og målet med workshopen
- Hvordan lage riktig Teams struktur
- Datalagringsstrategi. Arkiv, Arbeidsdokumenter, Publisering på intranettet.
- Teams og kanaler. Private kanaler og delte kanaler, hva skal brukes når?
- Rettighetsstyring i Teams
- Arkivering av Teams
- Struktur som styrker samhandling
Dato
04 December, 13:00 - 14:30
Sted
Online
Pris
1300,- pr deltaker