Supportavtale

Få rask IT support med høy kompetanse og sikkerhet til en fast pris.

AGS ansatte ser på skjermen og smiler

Derfor kan du overlate IT-utfordringene til oss med en supportavtale

Få rask hjelp til store og små utfordringer som tar arbeidstiden fra deg. Med en supportavtale kan du bruke mer tid på det du er god på, og mindre penger på uforutsette IT-problemer

  • Rask svartid
  • Alltid tilgjengelig
  • Ubegrenset support
  • Forhindrer Cyberangrep
  • Microsoft 365 sertifiserte teknikere
  • Forutsigbart IT-budsjett
  • Automatisk oppdatert og sikker
  • IT-portal med oversikt over lisenser og maskinpark

Priser supportavtaler

Start

kr 100,-

Pris pr bruker pr mnd.

Inkluderer

  • Support 08.00 til 16.00 Man-Fre
  • 2 timers responstid
  • Support for alle ansatte
  • Fjernstyring, chat og telefonsupport
  • Ubegrenset support på Microsoft 365

7% rabatt på support som ikke dekkes av avtalen

Premium

kr 265,-

Pris pr bruker pr mnd.

Inkluderer alt i Start +

  • Ubegrenset support på PC og Mac
  • Support på periferiutstyr
  • Automatisk sikkerhetsoppdatering
  • IT-portal for maskiner og abonnement
  • Sikkerhetssenter for Microsoft 365

20% rabatt på support som ikke dekkes av avtalen

All-inclusive

kr 365,-

Pris pr bruker pr mnd.

Inkluderer alt i Premium +

  • Support på tredjeparts programmer
  • Sikkerhetssenter +
  • Beskyttelse mot Cyberangrep
  • Avansert beskyttelse på PC og Mac
  • Automatisk isolering av infisert klient

20% rabatt på support som ikke dekkes av avtalen

Dette sier kundene om oss

Microsoft Modern work
Norges Lastebileier Forbund (NLF)
«På forbundskontoret har vi support på Microsoft 365 med SharePoint og Teams, og vi har fått god hjelp av AGS til å sette opp dette. Vi har også tatt i bruk sikkerhetsløsningene i Microsoft 365 – slik som 2FA og mulighet for nedlåsing av mobile enheter og PCer. «
Christian Myrstad
IT-ansvarlig NLF
Caritas Norge
“Med brukere i mange land og kritisk arbeid med mennesker i vanskelige livssituasjoner i Norge og internasjonalt, ønsket vi en fremoverlent IT-partner som kan hjelpe oss både med rådgiving, support og sikkerhet. Derfor valgte vi en All-Inclusive avtale fra AGS som gir oss rask respons og en forutsigbar og sikker IT-hverdag.»
Marta Skeie Gilbø
OD Organizational Advisor

Inkludert sikkerhetssenter

Vi passer på at ditt Microsoft 365 miljøet ikke blir utsatt for Cyberangrep, og at dine maskiner og brukere ikke blir hacket.

Sammenligning av våre support pakker

Start

Premium

All-Inclusive

Support fra kl 08.00-16.00 Mandag – Fredag

SLA – 2 timer responstid

Fri chat, fjernstyring og telefonsupport

Ubegrenset support på Microsoft 365

Support på PC, Mac og tilkoblet periferiutstyr

IT-portal for dokumentasjon, utstyr, og lisenser

Automatisk patch og oppdatering av PC

Monitorering av mistenkelig aktivitet i Microsoft 365

Varsel ved logg inn fra ukjent lokasjon på MS 365

Analyserer og overvåker PC eller Mac for angrep

Varsle nettverksforbindelser fra land kjent for angrep

Support på tredjeparts-programmer

Q&A

Selv om det meste av bruker-support er inkludert, er det noen områder som ikke dekkes av avtalene. Dette er typisk support som ikke omfatter den enkelte bruker men hele infrastrukturen til bedriften.

Du får fortsatt support selv om saken ikke dekkes av avtalen din. Arbeid som går utover avtalen faktureres med rabattsats etter gjeldende timepriser  

Følgende support er ikke inkludert i noen av supportavtalene

  • Onsite arbeid ute på kunde-lokasjon
  • Nettverk, brannmur og infrastruktur
  • Support på server på stedet eller i skyen
  • Internett, fiber, eller bredbånds-linjen til bedriften
  • Support som er en del av et pågående prosjekt som du har bestilt
  • Kurs eller lengre opplæring
  • Support der du allerede har avtale med en annen leverandør
  • Cyberangrep utover den enkelte bruker på Microsoft 365 og maskinen
  • Markedsføring, nettsider og utvikling

Det betyr at AGS er en sertifisert Microsoft Solution Partner (Modern Work) som oppfyller de årlige kravene til Microsoft på kompetanse, leveranse og kundetilfredshet.

Hos AGS har alle rådgivere, teknikere og support-medarbeidere oppnådd sertifiseringen på Microsoft 365 som omfatter produktivitet, sikkerhet og grunnleggende kunnskap om administrasjon av tjenestene.

Nei det er ikke binding på noen av supportavtalene. Supportavtalen er et månedsabonnement og kan avsluttes når du vil.

  • Supportavtalen løper ut måneden den er betalt for.
  • Avtalen fornyes automatisk hver måned dersom du ikke sier den opp
  • Du kan justere antall brukere som skal dekkes av avtalen fra mnd. til mnd.
  • Du faktureres hver måned for det antallet brukere som er dekket av avtalen

Det betyr at du får rabatt på alt fakturerbart IT-arbeid som ikke dekkes av avtalen.

Ønsker du f.eks. hjelp av en tekniker ute på bedriften din med oppsett av nettverk eller server så vil dette være utenfor avtalen din. Her vil du få en rabatt på fakturaen på timene til konsulenten. Målet med Supportavtalen er å bidra til at du også kan spare penger på IT-budsjettet på annen drift og support som blir utført i bedriften din med opptil 20%.

Tjenester som inkluderer rabatt

  • Generelt IT-arbeid som ikke dekkes av avtalen din
  • På-stedet IT-arbeid ute på kunde-lokasjon
  • Nettverk, brannmur og infrastruktur
  • Support og installasjon på server på stedet eller i skyen
  • Internett, fiber, eller bredbånds-linjen til bedriften
  • Cyberangrep på bedriften

Rabatten gjelder ikke for disse tjenestene

  • Arbeid som er en del av et pågående prosjekt som du har bestilt
  • Kurs eller lengre opplæring
  • Markedsføring, nettsider og utvikling (har egen support avtale)
  • Utvikling av Dynamics 365, Sharepoint eller løsninger på Teams

Ja, AGS har dyktige teknikere som kan komme ut til deg for å hjelpe deg.

  • Du får tekniske sertifiserte konsulenter som om kan rykke ut til bedriften din og hjelpe deg med Microsoft 365, nettverk, server og PC.
  • Har du behov for hjelp på stedet faktureres reisetid + medgått tid ute hos deg.
  • Du får i tillegg rabatt på timeprisen etter hva slags avtale du har.

Nei du har ikke mulighet til å ikke blande ulike support avtaler på forskjellige brukere.

Du kan derimot slippe å betale for fullt support abonnement på mobile brukere.

  • Brukeren benytter kun mobil eller nettbrett til arbeidet
  • Har Microsoft 365 Basic abonnement eller lavere som f.eks. bare e-post
  • Supportavtale for en mobil-bruker er 50,- pr mnd. pr. bruker

Dersom du har brukere som kun bruker mobile enheter og ikke en fullverdig PC eller Mac trenger du ikke ikke å kjøpe en «full» avtale til disse brukerne.

De mobile brukerne får ubegrenset support på Microsoft 365 til en redusert pris. a kr 50,-  pr. bruker da support behovet er mindre enn på en fullverdig PC-bruker.

For disse brukerne anbefaler vi Microsoft 365 Business Basic for tilgang til alle tjenestene via mobil enhet, eller Microsoft Exchange Online dersom du bare trenger e-post til disse brukerne.

Se eksempel her med en START avtale

I dette eksemplet er du en bedrift med 10 ansatte der 5 av brukerne er på kontoret og de andre 5 er montører eller servicemedarbeidere som kun benytter mobile enheter.

BrukerAntStartavtaleSum
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement5100,-500,-
Mobil bruker med Microsoft 365 Business Basic abonnement550,-250,-
Sum brukere10Totalsum pr. mnd750,-

Se eksempel her med en PREMIUM avtale

BrukerAntPremiumavtaleSum
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement10265,-2650,-
Mobil bruker med Microsoft 365 Basic abonnement550,-750,-
Sum brukere17Totalsum pr. mnd3400,-

Hva om brukeren ikke har behov for Microsoft 365 abonnement?

  • Da trenger du ingen avtale på denne brukeren

Ønsker du å inkludere den private PC’n i avtalen din?

Ja, det går fint. Har du en privat hjemme-PC som du også benytter til jobb kan du enkelt inkludere den i avtalen.

Du trenger ikke å betale full pris for hjemmekontor-PC, kun en enkel drifts pakke er nødvendig.

Se eksempel her med en PREMIUM avtale

BrukerAntPremiumavtaleSum
Full PC eller Mac bruker med Microsoft 365 abonnement1265,-265,-
Ekstra PC (Hjemmekontor-PC)150,-50,-
Sum brukere2Totalsum pr. mnd315,-

Noen av våre entusiastiske support teknikere

Magnus Robstad Navjord

Magnus Navjord

Teamleder kundesenter

Magnus har ansvaret for at du får rask support og tildelt en support-tekniker som kan hjelpe deg.

Anton Kristiansen

Anton Kristiansen

Supportkonsulent

Anton hjelper deg med det meste av Microsoft 365 og support på PC og Mac

David Aakvaag

David Aakvaag

Supportkonsulent

David bistår deg gjerne med å løse utfordringer på PC eller Microsoft 365

Tommy Hotvedt

Tommy Hotvedt

Sikkerhetssenter

Tommy passer på at ikke Microsoft 365 miljøet ditt eller at noen av dine brukere blir hacket.

Kontakt oss

Åpningstider

Mandag – Fredag: 08.00 – 16.00

Send oss gjerne en melding ved å fylle ut kontaktsskjemaet, så kontakter vi deg så fort vi er ledige.