Tale-i-Teams

Vi leverer Teams som en fullstendig kommunikasjonsløsning, inkludert tradisjonelle telefoni funksjoner med innkommende og utgående anrop, telefonsvarer integrert med ditt mobilabonnement.

Fra kr 144,-

Ring fra PC

Tale-i-Teams lar deg ringe fra PC eller Mac på mange forskjellige måter. Ring fra Teams ved å klikke på kontakten eller manuelt skrive inn nummeret i ringefeltet.

Du kan enkelt klippe ut et nummer eller ringe direkte fra et dokument, Excel-ark, epost eller en nettside.

Ring direkte fra kundekort i applikasjoner og CRM-systemer som Visma eller Microsoft Dynamics 365.

Samler all kommunikasjon i en løsning

«Teams telefoni er spesielt nyttig for organisasjoner som ønsker å samle sin kommunikasjon i én plattform uavhengig av mobiloperatør. Du utnytter fordelen av Teams med verktøy som chat, møter og deling av filer, og får i tillegg en tidsbesparende kommunikasjonsløsning for de ansatte med integrert telefoni uavhengig av hvor de befinner seg.»

Pål Bjerknes
Kunderådgiver AGS

Pål Bjerknes - Tale i Teams

Dette får du med Tale-i-Teams

Med Teams telefoni kan du ringe og snakke med hvem som helst, hvor som helst, når som helst, med høy kvalitet og sikkerhet. Du kan også nyte avanserte anropsfunksjoner, som å ringe, overføre, parkere, sette på vent fra PC, Mac og mobile enheter.

Ring fra PC eller Mac

Med Tale-i-Teams kan du ringe utgående samtaler og motta samtaler uavhengig om du har PC eller Mac.

Bruk ditt eget mobil nummer

Med One Number funksjonen vises ditt mobilnummer for den du ringer uavhengig om du bruker mobil eller ringer fra PC.

Ring fra Teams

Ring eksterne telefonnumre fra Teams-klienten og motta innkommende anrop på ditt telefonnummer direkte i Teams.

Uavhengig av mobiloperatør

Du kan selv velge hvilken mobiloperatør du ønsker å benytte. løsningen støtter Telenor, Unifon og Telia + flere.

Ring fra CRM

Ring direkte fra kundekortet. Det er praktisk, og ofte veldig tidsbesparende og effektivt for salg, kundesenter, support, og roller som har tett oppfølging av kundene.

Ringesekvenser og køer

Du kan konfigurere køer og ringesekvenser for å rute anrop til riktige team og medlemmer. Dette er nyttig for kundestøtte eller interne bruksscenarioer.

Anropslogg

Du får oversikt over tapte anrop, innkommende anrop og telefonsvarer i Microsoft Teams.

Viderekobling

Du kan sjekke talemeldinger og enkelt sette opp viderekobling eller flytte samtaler direkte i Teams fra f.eks. PC til mobil.

Sertifisert Telenor og Unifon partner

AGS er en sertifisert partner som oppfyller kravene til nødvendig kompetanse, kunde tilfredshet og leveransekvalitet for å levere løsninger og support fra Telenor og Unifon.

  • Autorisert Telenor forhandler
  • Sertifisert på sentralbordløsninger
  • Autorisert Unifon forhandler
  • Sertifisert Teams administrator
En person som hjelper en annen med IT problemer - Tale I teams

Dette trenger du for et vellykket oppsett

Installasjonen av Tale-i-Teams er delt opp i tre faser. I den første legger vi til de riktige abonnementene Microsoft krever for at løsningen skal fungere. I den neste integreres Microsoft 365 med mobilløsningen fra mobiloperatøren din. I den siste fasen setter vi opp Teams med telefoni i Microsoft 365 og for brukerne dine.

1

Microsoft abonnement

Du trenger lisens fra Microsoft som aktiverer muligheten for Teams telefoni. Denne legges til i portalen din for å aktivere Teams telefoni.

2

Integrasjon med mobiloperatør

I neste skritt integreres Teams og Microsoft 365 miljøet ditt med mobiloperatøren som du har.

3

Oppsett av løsningen

I den siste fasen konfigurerer vi løsningen og setter opp Tale-i-Teams slik du ønsker i forhold til ringegrupper, nummervisning og andre innstillinger for Teams og brukere.

Pakker og priser

Prismodellen består av to deler. Den ene inneholder Microsoft lisenser, integrasjon, og oppsett av løsningen for brukere. Den siste delen består av mobiloperatørens egne lisenser og priser. Her har de ulike operatørene litt forskjellig tilnærming til teknisk løsning og prising av oppkoblingen til Microsoft.

Tale-i-Teams

Etablering

Månedspris
Pris. pr. bruker

Microsoft Teams Phone Standard abonnement

0,-

85,-

Integrasjon med mobiloperatør (Telenor)

6.990,-

59,-

Oppsett av brukere og løsningen

7.500,-

0,-

Sum

14.490,-

144,-

+ Mobiloperatør

Telenor

Telenor

Etablering

Månedspris
Pris. pr. bruker

Telenor Telefonibruker

0,-

29,-

MBN Trafikk (pr. bruker)

49,-

39,-

Etablering Telenor

1.500,-

0,-

Sum

1.549,-

68,-

Unifon

Unifon

Etablering

Månedspris
Pris. pr. bruker

Unifon Telefonibruker

0,-

59,-

OneNumber

0,-

0,-

Etablering Unifon

6.995,-

0,-

Sum

6.995,-

59,-

Ofte stilte spørsmål

I dette webinaret kan du se hvordan du får Tale-i-Teams og hvilke bedrifter som kan ha nytte av løsnigen.

Pris eksempel med Telenor

I eksemplet skal bedriften ha 10 brukere med telefoni i Teams knyttet til sitt mobilnummer og følger vår anbefaling. De har Mobilt Bedriftsnett (brukertilgang) og Microsoft-lisens som inkluderer Teams fra før.

Tjeneste/abonnementEtableringMånedsprisAntallSUM etabl.SUM mnd.
Teams Phone StandardKr 0,-Kr 85,-10Kr 0,-Kr 850,-
Routeams per brukerKr 0,-Kr 59,-10Kr 0,-Kr 590,-
Oppsett RouteamsKr 6.990,-Kr 0,-1Kr 6.990,-Kr 0,-
Oppsett Tale i TeamsKr 7.500,-Kr 0,-1Kr 7.500,-Kr 0,-
Telenor telefonibrukerKr 0,-Kr 29,-10Kr 0,-Kr 290,-
MBN TrafikkKr 49,-Kr 39,-10Kr 490,-Kr 390,-
Etablering TelenorKr 1.500,-Kr 0,-1Kr 1.500,-Kr 0,-
SUM   Kr 16.480,-Kr 2.120,-


Telefoni sensitive applikasjoner

Med applikasjoner som er telefoni-sensitive, kan du ofte ringe direkte ved å klikke på telefon nummer fra f.eks kundekort og lignende i systemet.
Dette kan for eksempel være applikasjoner og CRM-systemer som Microsoft Dynamics 365, Hubspot, Salesforce og Zendesk. Også ERP-systemer fra Visma lar deg ringe direkte fra applikasjonen.

Følgende operatører støttes av løsningen.

  • Telenor
  • Unifon
  • Phonero
  • Telia

Her er noen grupper som kan ha stor nytte av en Teams-telefoniløsning:

  • Kundeservice og support: Bedrifter som tilbyr kundeservice eller teknisk support kan dra nytte av Teams-telefoniløsninger for å administrere innkommende anrop, sette opp køer og rute anrop til riktig team eller representant.
  • Salg og salgsoppfølging: Advokatfirmaer, regnskapsfirmaer og andre profesjonelle tjenesteleverandører kan bruke Teams telefoni for å forbedre klientkommunikasjon og samarbeid internt.
  • Store bedrifter: Store organisasjoner med mange ansatte og komplekse kommunikasjonsbehov kan dra nytte av en integrert Teams-telefoniløsning. Dette gir en sentralisert kommunikasjonsplattform som gir fleksibilitet og effektivitet.
  • Ansatte som jobber eksternt: Organisasjoner som har ansatte som jobber eksternt eller som er spredt geografisk, kan bruke Teams telefoni for å opprettholde en sømløs og enhetlig kommunikasjon uavhengig av hvor de ansatte befinner seg.
  • Mindre bedrifter: Selv mindre bedrifter kan dra nytte av Teams-telefoniløsninger for å gi et profesjonelt inntrykk, administrere anrop effektivt og integrere telefoni med andre forretningsverktøy.
  • Bedrifter som bruker Microsoft 365: Organisasjoner som allerede bruker Microsoft 365 som sin primære produktivitetsplattform, vil finne det enkelt å integrere Teams-telefoni med eksisterende verktøy som e-post og kalender.

Kontakt oss

Åpningstider

Mandag – Fredag: 08.00 – 16.00

Send oss gjerne en melding ved å fylle ut kontaktsskjemaet, så kontakter vi deg så fort vi er ledige.